Crveno nebo

Crveno nebo

Kada

25. jun 2024.    
21:00 - 21:45

Gde

Bašta Pozorišnog kluba
Gerberovih 2, Bečej, 21220, Vojvodina

Filmski festival Slobodna Zona otvara prostor za debate, promociju, preispitivanje i razumevanje ljudskih prava, društvenih pojava i problema u svetu i regionu. Već 19 godina, Slobodna zona ohrabruje publiku da preispita svoje vrednosti, predrasude i podelu odgovornosti u socijalnom i kulturnom kontekstu u kojem živi. Filmski festival se organizuje po brojnim gradovima Srbije sa vrhunskim novijim, angažovanim ostvarenjima svetskog filma. „Slobodna zona“ se u Bečeju održava 24-27. juna. Filmovi se prikazuju u bašti Pozorišnog kluba. Projekcije su u 21.00, ulaz se ne naplaćuje.

Crveno nebo (Nemačka 2023), režija Kristijan Pecold
Trajanje: 103 minuta
Uloge: Thomas Schubert, Paula Beer, Langston Uibel, Enno Trebs
Žanr: drama

Sinopsis: U kući blizu obale, Leon završava svoju knjigu a Feliks umetnički portfolio, dok im se primiče šumski požar. Planove im remete Nađa i Devid, par koji se zatekao na istom mestu. Leon uporno pokušava da bude profesionalan, prikrivajući svoju nedruštvenost i kipteći od besa zbog dobrog raspoloženja i smeha ostalih ukućana. Dolazak Leonovog izdavača unosi dodatni nemir i sve to u trenutku kada nebo postaje zažareno crveno i na njih počne da izručuje pepeo sagorele okolne šume. Crveno nebo, drugi deo Pecoldove trilogije započete filmom Undine (2020), govori o mogućnosti da budete deo sveta, a opet dopustite životu da vam isklizne iz ruku.

Nagrade: Film je nosilac Srebrnog medveda na festivalu u Berlinu, nominovan je za glavnu nagradu festivala u Sidneju. Tomas Šubert je za ulogu u ovom filmu nominovan za Evropsku glumačku nagradu.

O reditelju: Kristijan Pecold je najcenjeniji savremeni predstavnik Berlinske škole. Diplomirao je na Nemačkoj filmskoj i televizijskoj akademiji i od tad svojim radom vodi gledaoce kroz sablasne i uznemirujuće priče moderne Nemačke. Njegovi najpoznatiji filmovi su svakako Barbara iz 2012, za koji je dobio Srebrnog medveda za režiju, i Feniks iz 2014, u kojima je glavni motiv autodestrukcija nemačkog naroda kroz istoriju, sa posebnim akcentom na posledice Drugog svetskog rata. Pored izuzetno plodnog stvaralaštva na filmskom i televizijskom polju, Pecold se oprobao i u Nemačkom pozorištu, gde je bio reditelj predstave Usamljeni put čuvenog Artura Šniclera.